28 Kasım 2016 Pazartesi

Peynirli yeşil soğanlı pide



Hafta sonu çocuklarım için pide yaptım kolay pratik ve oldukça da lezzetli oluyor.

Büyük bir keyifle tükettiler. Hafta sonunun en keyifli tarafı tüm ailenin bir arada olduğu özenle kurulmuş sofralar sanırım  :)


Peynirli yeşil soğanlı pide 

Malzemeler

Un
Yaş maya
Tuz


İç malzemeler

Yarım kilo peynir
7-8 Dal yeşil soğan
Yarım demet maydonoz
3 Yumurta


Karıştırma kabına unu eleyin.
Elediğiniz unun ortasına yaş mayayı ilave edin ve bir fiske tuzu ekleyin.
Yavaş yavaş ılık su ilave ederek yoğurun ele yapışmayacak bir hamur elde edin.
Sonra hamuru bir kenara alıp üzerini örtüp yarım saat kadar mayalanmasını bekleyin. 

Hamurunuz mayalanırken yarım demet maydonozu doğrayın üzerine ince ince doğradığınız yeşil soğanları ve peyniri ekleyin ve 3 yumurta ilave edip iç karışımı hazırlayın.


Mayalanan hamurdan mandalinadan az büyük parçalar koparıp açmaya başlayın. Açtığınız hamurun içine  peynirli harçtan koyup kenarlarını şekildeki gibi katlayın.

ve yağlanmış fırın tepsisine dizin Yuvarlak fırın tepsisine ben 5 pide sığdırıyorum. 



önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirin 

Afiyet olsun .

















9 yorum:

  1. ellerinize sağlık müthiş gözüküyor :)

    YanıtlaSil
  2. nasıl güzel bir görüntüdür ellerinize sağlık bayılırım hamur işine :)
    blogunuzu takipteyim sizide beklerim bloguma şimdiden teşekkürler :)http://herteldehayat.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  3. Ufff yapılır mı bu bana şimdi :D

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel olmuş bacım, eline sağlık. Ben de burda geçenlerde pizza denedim. Malzemesi iyi oldu da hamuru biraz kurudu. Fırının ayarını tam öğrenemedim daha :) İnşallah senin tarifini de deneyeceğim ❤

    YanıtlaSil
  5. Nefis görünüyor ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil
  6. Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor. Pidenin her türlüsünü severim 😊. Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  7. Selamm.. Ay nasıl güzel gözüküyorlar ellerinize sağlık. Yeni geldim size bende beklerim :) Sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. eline sağlık çok güzel yaaa. içim gitti

    YanıtlaSil