20 Nisan 2016 Çarşamba

DAWN SENDROMU VE BEN



Doğuma 1 yada 2 ay vardı . Heyecanla doğacak bebeğimizi bekliyorduk. Tıpkı her anne gibi heyecanlıydım  duygularım karmakarışıktı.

Ve bir gün yine kontrollere gittiğimde oğlumun Dawn Sendromlu olacağını öğrendim.

Pazartesi sendromundan başka bir şey bilmiyorum ben. Heee birde televizyonlarda tükenmişlik sendromu diye bir şey duydum. Ne bu şimdi.....

Ne olduğunu öğrendim....

Ah o sendrom yok mu sendrom bana ne kadar da hüzün yaşatmıştı geçmişte.Cahildim.

Şimdiki gibi umut dolu değildim....

Neydi adını bilmediğim bu Dawn Sendromu..... Hayatta  en çok yorulduğunuz ve tüm dertlerinizin çözümsüz olduğu bir anı düşünün. İşte böyle bir şeydi.....

Sanki bir kuyunun içindeyim ve beni çıkarmak için sonsuz bir güç ve kudret lazımdı... ve o kuvvet o güç beni buldu derin kuyulardan çıkardı.

Allah'a şükür yavrumu kucağıma aldığım anda her şey değişti.

Anne olmanın ne kadar muhteşem bir duygu olduğunu onunla anladım. O Gün doktorlar söylediğinde adını bile duymaya tahammül edemediğim Dawn sendromu meğerse koşulsuz sevgi demekmiş. Hayatta öfke nefrete yer yok demekmiş. Sevgide sonsuzluk demek ..........

Yazmaya çalıştığı her kelimede binler mutluluk demek....Konuşma çalışmaları yaparken yanlış söylediği kelimenin farkına varıp

Üf anne ya diye gülüp kahkahasıyla evi dolduran can demek.....ve  hayatta  ne ile karşılaşırsa karşılaşsın yaşama hep umut dolu gözlerle  bakan bir evlat demek.

Eğer bir gün kapınızı bir Dawn Sendromlu melek çalarda içeri girmek isterse kapıyı sonuna kadar açın ve onun size Allah'tan göndelen en güzel hediye olduğuna inanın...........

Sevgilerimle

48 yorum:

  1. Okurken duygulandım... Gerçekten ne mutlu size. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için teşekkürler canım yüreğimden geçen kelimeleri sizlerin yüreğine sunabildiysem ne mutlu bana

      Sil
  2. Ah Esmanur...Demek senin de var o meleklerden birtane... Nasil duygulandim okurken. Biliyor musun, benim bu down sendromlu cocuklara karsi özel bis zaafim vardir. Cocuk hemsiresiyim biliyorsun (20 yildir) ve kendi hastanemizde cok hastalarim vardi. Ayrica ek is olarak bir ailenin hasta cocuklarina baktim yillarca, iclerinde down sendromlu olanlar en sevdiklerimdi cünkü onlar öyle güzel varliklardir ki... Sen de cok iyi bilirsin, onlarin apayri kisilikleri vardir, karakteristik özellikleri vardir. Iclerinde en ufacik kötülük , agresiflik yoktur, inanilmaz iyi niyetli ve sevgi doludurlar. Bayilirim onlara ben..Nerde görsem yanlarina gidip, sarilip öpüp koklayasim gelir.

    Ne olur benim yerime de öp kokla annesi olur mu? Kurban olurum ona ben...
    Seni de kucakliyorum kocaman. Icimden geldi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet o meleklerden benim de var :) Dawn sendromlulara karşı özel bir zaafın olması güzel yürekliliğini gösteriyor.
      Onlar karşılıksız saf temiz sevgiyi gerçekten alıyorlar demek ki bunu onlara o kadar güzel yansıtıyorsun ki onlarda sana sevgileriyle karşılık veriyorlar.
      Evet gerçekten o kadar enteresan bir şekilde sevgi yüklü oluyorlar ki ne bir sinir ne bir öfke hayatta sinirlenilecek bir sürü şey var azcık da kız dimi :)

      senin yerine öpüp koklarım inşallah :)

      Sil
  3. muhteşem bir annesin. nasıl duygulandım. hayatı hep güzelliklerle dolsun meleğinizin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah senin dediğin gibi muhteşem biri olurum çok incesin.
      Amin inşallah cümlemizin

      Sil
  4. Tüylerim diken diken oldu okurken... Ne guzel yazmışsınız ne güzel anlatmissiniz ellerinize sağlık. Allah çocuğunuzu size bağışlasın bütün güzellikler sizinle olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin güzel yazıların kadar olmasa da yüreğimden geçenleri ifade etmeye çalıştım beğendiğine sevindim.
      Teşekkür ederim

      Sil
  5. Ne güzel ifade etmişsiniz duygularınızı. Harika bir annesiniz ve harika bir oğlunuz var. Rabbim bu güzel meleği size bağışlasın. Ana oğul ikinizide kucaklıyor ve kocaman öpüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel sözlerin için çok teşekkür ederim.
      Rabbim hepimizin evladını bağışlasın sende çok iyi biliyorsun ki anne olmak bambaşka bir duygu.
      Allah dileyen isteyen herkese nasip etsin
      sevgilerimle

      Sil
  6. of of of .. keşke bütün anneler senin gibi karşılasalar Allahın gönderdiği o meleği ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk duyduğun anda özellikle de Dawn sendromu ile ilğili hiç bir fikrin yoksa nasıl karşılayacağını maalesef bilemiyorsun.

      Ama yaşadıkça farkına varıyorsun ve özümsüyorsun duyguların muhteşemliğini.......her şey onunla güzel oluyor.

      yorumun için teşekkürler canım

      Sil
  7. gözlerimi yaşarttın ya ne güzel anlatmışsın ki duygularını.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğine mutlu oldum.
      İnşallah yaşantın boyunca hep gül bu son ağlaman olsun.

      Sil
  8. Bu kadar güzel anlatılamazdı. Eli öpülesi annelerden birisiniz meleğinizle daha nice güzel sevgi dolu yıllarınız olsun :) Maşallah size

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler mayıs yağmuru yazımı beğenmene çok sevindim :)
      Amin cümlemizin.

      Sil
  9. Öp oğluşunu benim için kocaman :) Sevgisi ve güzelliği bulaşsın hepimize :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öpmem mi gidince sarıp sarmalarım koklarım bile :)

      Sil
  10. Onu yradana kurban olurum yerim onları :)her çocuk sevgisiyle gelir ama sadce bir kromozom fazla olanlar daha bir sevgiye muhtaç daha bir özeldirler ....yazıya döktüğün duyguların içtenliğin öyle güzel ki cnm. Allah evladınla beraber uzun ömürler versin .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bir kromozom nelere kadir :) yaşama +1 değer katıyorlar :)
      eee madem 46 kromozom yerine 47 kromozom taşıyorlar fazlasıyla sevgiyi ve ilğiyi hak ediyorlar.
      içimden geldiği gibi duygularımı aktarmaya çalıştım beğendiysen ne mutlu bana :)
      amin canım amin cümlemize uzun ve güzel ömür versin

      Sil
  11. Herkes anne olamıyor malesef Esma hanım, ama siz gerçekten anne olmuşsunuz.. ne güzel ne mutlu size :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açelya canım benim inşallah anneliğin hakkını verebiliyorumdur (Allah bilir)
      Rabbim dileyen herkese anne olmanın güzelliğini yaşatsın ve nerde evlat hasretiyle yanıp tutuşan birileri varsa Anneliğin hazzını sağlıkla sıhhatle yaşamayı nasip etsin(amin)
      yorumun için çok teşekkürler

      Sil
  12. Annelik her koşulda karşılıksız sevmek değilmidir zaten. Allah yardımcın olsun oğlunu sana bağışlasın canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kesinlikle haklısın şartlar ne olursa olsun Rabbim öyle bir sevgi veriyor ki sevmiyorum demeye imkan yok zaten :)

      Sil
  13. Ne kadar güzel, ne kadar saf ve doğal çocuklardır. Biz büyüklerin onlardan çok öğreneceğimiz, hatta bir zamanlar bizde öyleydik deyip hatırlamamız gerekenler vardır. Hayata gülümsediğiniz için sizi tebrik ediyorum,sevgiler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocukların çocuklarımızın saflığı ve güzelliği hayatımıza her daim enerji ve güzellik katıyor.Onlar gerçekten evin neşesi :)

      Sil
  14. açıkçası yazının tamamını okuyamadım, çocuklar söz konusu olunca dayanamıyorum
    bahsettiğin konu çok hassas ve farkındalık gerektiren bir konu
    tüm çocuklarımızı Allah korusun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin canım
      evet gerçekten çok özel ve hassasiyet gerektiren bir durum
      Allaha binlerce şükürler olsun daha kötüsü olmadı
      yorumun için çok teşekkürler

      Sil
  15. ben onları çok severim ya kıymet bilenlerdir :D

    YanıtlaSil
  16. ooo hemde ne kıymet bilirler sabah işe giderken kapıdan öpmeden çıkarmıyor beni :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben normal insanlardan farklı davranmazdım onlara. arkadaşımla nasıl konuşuyorsam onlarla da öyle konuşurdum. sanırım o yüzdendir aradan yıllar geçse bile beni gördüklerinde yanıma gelir sarılıp konuşurlardı. :D sevgiyle kalmanız dileğiyle

      Sil
  17. Harikasınız gerçekten, sizin gibi bilinçli, duyarlı bir anneyi yürekten kutlarım, küçük meleğinizle mutluluklar diliyorum, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  18. Bu arada http://onedio.com/haber/guzellik-standartlarini-yeniden-tanimlayan-down-sendromlu-model-madeline-stuart-511221 bunu görmüş müydünüz? Herkese ilham verecek bir haber:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AAaa evet gördüm gördüm umut vadediyor :) maaşallah kendine özgüveni oldukça yerinde çok pozitif :) ayrıca paylaştığın için çok teşekkürler :)

      Sil
  19. melek onlar melek.. dünyada belkide hiç kimsede olmayan kadar çok sevgi var onlarda. öyle güzel bakıyorlar ki.. hayat onlar için, anneleri için evet bazen çoookk zor oluyor.. ama kim için kolay ki.. Rabbim acısını göstermesin. siz gittiğiniz, gitmek zorunda kaldığınız zaman hayata devam edebilecek gücü ve yeteneği sağlasın..
    benim de gelişim geriliği olan bir oğlum var.. blogları dolaşırken yorumlarda rastladım size, bana da beklerim; laflayacak çok şeyimiz olduğuna eminim :) sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten melek gibiler.
      Amin Rabbim acılarını göstermesin inşallah

      Seninde bir meleğin var yani Allah şifasını versin hemen bloğuna geliyorum yürekten sevgiler

      Sil
  20. Ne güzel anlatmışsınız. Rabbim ömür boyu yar ve yardımcınız olsun o melek sizin gibi düşünen ve koca yürekli bir anneye sahip olduğu için çook şanslı. Yüzünüz ve umutlarınız hep gülsün..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim. Amin inşallah.
      güzel dilekleriniz için çok çok teşekkür ederim.

      Sil
  21. Çok güçlüsünüz bravo yavrunuzla beraber mutluluklar dilerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında çok güçlü biri değilim de hayat belli bir noktadan sonra seni gerçekten güçlü olmak zorunda bırakıyor :)
      Sağol canım :)

      Sil
  22. Allah evladınızla beraber sizin yüzünüzü hep güldürsün...

    YanıtlaSil
  23. Gözlerim doldu sen ne harika bir annesin çok tebrik ediyorum o güzel yüreğini :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin sefalar getirdin özlem canım benim.
      Hergün kampanya sitesinden'de tanışıyoruz. Burada olmana çok sevindim düşüncen için çok teşekkür ederim canım.

      Sil
  24. Ne de güzel yazmışsınız, duygularınıza koca yüreğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim beğendiğinize sevindim :)

      Sil
  25. O kuyudan çıkıp ne güzel şeyler yapmışsınız. İnancınız ve güzel yüreğinizle çok şeyleri başardığınız inanıyorum. Koşul sevmek , sevginin ötesinde sevmeyi ne güzel anlatmışsınız. Her şey gönlünüze göre olmasını dilerim.
    Saygılarımla.

    YanıtlaSil